Atraktiv.ro - Atractiv pentru tine, promotiile lunii martie
Utilizator neautentificat   | Acces cont   |    vezi coşul (gol)
CAUTA

Categorii produse

PRODUCATORI
AUTISMUL - SIMPTOME SI TRATAMENT

AUTISMUL - SIMPTOME SI TRATAMENT

"Să fii autist nu înseamnă să fii neuman. Însă înseamnă să fii un străin. Înseamnă că ceea ce este normal pentru mine, nu este normal pentru alţi oameni. Sub anumite aspecte, eu sînt foarte prost echipat pentru a putea supravieţui în această lume, precum un extraterestru eşuat fără un manual de orientare... Acordaţi-mi demnitatea de a mă cunoaşte în termenii mei- recunoaşteţi faptul că sîntem în mod egal străini unii faţa de ceilalţi, că felul meu de a fi nu este doar o versiune defectă a felului vostru de a fi. Suspendaţi pentru o clipa propriile voastre prezumţii. Definiţi-vă propriii termeni. Lucraţi cu mine pentru a construi punţi între noi."
Jim Sinclair persoană cu autism


Autismul este o tulburare a creierului care interfera adesea cu abilitatea de a comunica si de a relationa cu cei din jur.
Semnele autismului se dezvolta aproape indotdeauna inaintea implinirii varstei de 3 ani, desi aceasta afectiune este uneori diagnosticata abia mai tarziu.
In mod tipic, parintii devin ingrijorati atunci cand observa ca fiul/fiica lor nu incepe sa vorbeasca si nu raspunde sau nu interactioneaza ca si ceilalti copii de aceeasi varsta.
De regula, copiii cu autism nu au o dezvoltare normala a vorbirii si pot sa "para" surzi, desi testele de audiometrie sunt normale.
Unii au nevoie de un insotitor in aproape toate domeniile vietii lor cotidiene, in timp ce altii pot fi capabili sa functioneze la un nivel foarte ridicat si pot chiar sa mearga la o scoala normala.
Diagnosticarea din timp si tratamentul adecvat au dus la cresterea numarului de persoane cu autism care sunt capabile sa traiasca independent atunci cand ajung la varsta adulta.

SIMPTOME:

Simptome:
- variaza mult in functie de nivelul de dezvoltare si etatea cronologica a individului;
- intarzieri sau functionare anormala in cel putin unul din urmatoarele domenii, cu debut inainte de etatea de 3 ani:interactiune sociala, limbaj, asa cum este utilizat in comunicarea sociala, ori joc imaginativ sau simbolic;
- dezvoltare clar anormala sau deteriorata in interactiunea sociala si in comunicare;
- deteriorare semnificativa in utilizarea multiplelor comportamente nonverbale care ajuta la reglarea interactiunii si comunicarii sociale (de ex., privitul in fata, expresia faciala, posturile si gesturile corporale);
- incapacitate in a stabili relatii cu egalii, corespunzatoare nivelului de dezvoltare;
- lipsa sau intelegere scazuta a conventiilor interactiunii sociale;
- lipsa cautarii spontane, de a impartasi altora bucuria, interesele ori realizarile (de ex., a nu arata, a nu aduce ori a nu specifica obiectele pe care ei le considera interesante);
- lipsa de reciprocitate emotionala sau sociala (de ex., nu participa in mod activ la jocuri sociale simple, prefera activitatile solitare, implica pe altii in activitati numai ca instrumente sau ajutoare „mecanice");
- lipsa a jocului „de-a..." spontan variat sau a jocului imitativ social, corespunzator nivelului de dezvoltare;
- constiinta de altii a individului este deteriorata considerabil;
- pot uita de ceilalti copii (inclusiv de frati);
- pot sa nu aiba nici o idee despre necesitatile altora ori pot sa nu observe durerea sau bucuria altei persoane;
- deteriorarea in comunicare afecteaza atat aptitudinile verbale, cat si nonverbale;
- poate exista o intarziere sau o lipsa totala de dezvoltare a limbajului vorbit;
- la indivizii care vorbesc, poate exista o deteriorare considerabila in capacitatea de a initia sau sustine o conversatie cu altii;
- cand limbajul se dezvolta, inaltimea vocii, intonatia, debitul si ritmul vorbirii sau accentul pot fi anormale (de ex., tonul vocii poate fi monoton sau poate contine ascensiuni interogative la finele frazelor);
- structurile gramaticale sunt adesea imature si includ uzul repetitiv si stereotip al limbajului (de ex., repetarea de cuvinte sau propozitiuni indiferent de sens; repetarea de versuri aliterate ori de reclame comerciale) ori un limbaj propriu (adica, un limbaj care poate fi inteles clar numai de cei familiarizati cu stilul de comunicare al individului);
- intelegerea limbajului este adesea mult intarziata, individul fiind incapabil sa inteleaga intrebarile sau ordinele;
- incapacitate de a integra cuvintele cu gesturile sau de a intelege umorul sau aspectele nonliterale ale limbajului, cum ar fi ironiile sau sensul implicit;
- repertoriu restrans considerabil de activitati si interese;
- simptome comportamentale incluzand hiperactivitatea, reducerea volumului atentiei, impulsn itatea, agresivitatea, comportamentele autovulnerante si, in special la copiii mici, accesele de furie;
- preocupare circumscrisa la unul sau mai multe patternuri restranse si stereotipe de interes care este anormal, fie ca intensitate, sau centrare;
- miscarile stereotipe ale corpului intereseaza mainile (batutul din palme, falfaitul degetelor) sau intregul corp (leganatul, inclinatul si balansatul;
- pot fi prezente anomalii de postura (de ex., mersul pe poante, miscari ale mainilor si posturi corporale bizare);
- preocupare pentru rutine sau ritualuri nonfunctionale ori insistenta irationala de a urma rutinele (de ex., de a p arcurge exact aceeasi ruta in fiecare zi, cand merge la scoala);
- manierisme motorii repetitive si stereotipe, pot alinia un numar oarecare de piese de joc exact in acelasi mod de repetate ori sau mimeaza in mod repetat actiunile unui actor vazut la televizor;
- poate exista o fascinatie pentru miscare (de ex., invartirea rotilor jucariilor, deschiderea si inchiderea usilor, un ventilator sau alt obiect care se invarteste rapid);
- preocupare persistenta pentru anumite parti ale obiectelor (de ex., butoni, parti ale corpului);
- preocupare pentru chestiuni marunte (de ex., date, numere de telefon, apeluri literale ale statiei de radio;
- atasare de unele obiecte inanimate (de ex., o bucata de sfoara sau o banda de cauciuc);
- jocul imaginativ este adesea absent sau considerabil deteriorat;
- manifesta rezistenta la modificari minore (de ex., un copil mic poate avea o reactie catastrofala la o schimbare minora in ambianta, cum ar fi rearanjarea mobilei sau folosirea unui serviciu nou la masa);
- pot exista raspunsuri bizare la stimulii senzoriali (de ex , un prag ridicat la durere, hiperestezie la sunete sau la atingere, reactii exagerate la lumina sau la mirosuri, fascinatie pentru anumiti stimuli);
- pot exista anomalii de comportament alimentar (de ex limitarea dietei la cateva alimente);
- pot exista anomalii in modul de a dormi (de ex, desteptari repetate din somn in cursul noptii, cu leganare);
- pot fi prezente anomalii de dispozitie sau afect (de ex, ras stupid sau plans fara un motiv evident, absenta evidenta a reactiei emotionale);
- poate exista o lipsa a fricii ca raspuns la pericole reale si o teama excesiva de obiecte nevatamatoare;
- poate fi prezenta o varietate de comportamente automutilante (de ex, lovitul cu capul ori muscatul degetelor, mainii sau incheieturii mainii);
- la sugari poate exista incapacitatea de a merge de-a busilea, indiferenta sau aversiune la afectiune sau contact fizic, lipsa contactului vizual, a reactiei faciale ori a zambetelor orientate social si incapacitatea de a raspunde la vocea parintilor;
- copiii mici pot utiliza mana unui parinte pentru a obtine obiectul dorit fara a realiza contactul vizual (ca si cum mana si nu persoana ar fi ceea ce este relevant);
- tulburarea autista survine mult mai frecvent la barbati, in schimb femeile cu autism prezinta o retardare mentala mai severa.

Posibile semne ale autismului sunt cand un copil:

-nu spune niciun cuvant pana la varsta de 16 luni,
-nu arata cu degetul pana la varsta de 18 luni,
-nu combina 2 cuvinte pana la varsta de 2 ani,
-nu raspunde la nume,
-isi pierde limbajul sau abilitatile sociale.

Alte semne ar fi:
-are contact vizual redus,
-nu stie sa se joace cu jucariile,
-e ataseaza de o jucarie sau de un obiect anume,
-are activitati repetitive/stereotipe (deschiderea si inchiderea repetata a usilor, invartitul in jurul propriei axe, fluturarea si privitul mainilor etc.),
-nu zambeste, nu raspunde cand este chemat sau cand cineva i se adreseaza.

Este o afectiune complexa si misterioasa, dar in ultimele decenii specialistii straini au incercat sa raspunda la cat mai multe intrebari legate de austim, ca sa poata imbunatati metodele de diagnostic si de recuperare a copiilor autisti. Iar progresele sunt multe si importante.

TRATAMENT:

Diagnosticarea si tratarea cat mai precoce il poate ajuta pe copilul cu autism sa se dezvolte la potentialul sau maxim. Principalul obiectiv al tratamentului este imbunatatirea capacitatii generale a copilului de a functiona.
Simptomele si manifestarile autismului se pot combina in multe feluri si pot fi variabile din punct de vedere al severitatii. In plus, simptomele si manifestarile aceleiasi persoane se pot modifica in cursul timpului.
Din aceste motive, strategiile de tratament sunt adaptate nevoilor fiecarei persoane in parte si resurselor acelei familii. Totusi, in general, copiii cu autism raspund cel mai bine la tratamentul bine structurat si specializat.
Un program care este structurat astfel incat sa ii ajute pe parinti si sa imbunatateasca aspectele de comunicare, sociale, comportamentale, adaptative si de invatare ale vietii copilului este cel mai eficient.

Se recomanda urmatoarele strategii pentru ajutarea unui copil in scopul imbunatatirii functionarii generale si atingerii potentialului sau maxim.
Antrenamentul si managementul comportamentului. Foloseste intarirea pozitiva, autoajutorarea si antrenamentul abilitatilor sociale, avand ca obiectiv imbunatatirea comportamentului si a comunicarii.

Invatand despre autism, parintii pot fi, de asemenea, pregatiti pentru momentul in care copilul lor ajunge la maturitate. Unii adulti cu autism pot trai "pe picioarele lor", pot munci si pot fi la fel de independenti ca celelalte persoane de varsta lor. Altii au nevoie de un insotitor permanent.
Parintii sunt sfatuiti sa colaboreze cu alte persoane care sa ii ajute in ingrijirea copilului lor.
Comunicarea stransa cu alte persoane implicate in educarea si in ingrijirea copilului este de un mare ajutor pentru membrii familiei. Cel mai bun tratament pentru copiii cu autism este o abordare in echipa si aplicarea unui program bine structurat, in mod constant.

Fiecare persoana care este implicata trebuie sa lucreze impreuna cu celelalte persoane din echipa pentru a urmari obiectivele acestea:

- educatie
- identificarea simptomelor autismului si a tulburarilor asociate si invatarea modalitatilor de a le face fata
- comportamentul si interactiunile cu alte familii si cu copii de aceeasi varsta
- adaptarea la diferite medii
- invatarea abilitatilor sociale si de comunicare

Este importanta colaborarea indeaproape cu persoanele implicate in ingrijirea copilului. Este, de asemenea, important ca psihiatrul sa isi faca timp sa discute cu parintii despre toate ingrijorarile acestora.
Este important ca parintii sa aiba grija de ei insisi. Parintii sunt sfatuiti sa invete diverse modalitati de a face fata tuturor emotiilor, temerilor si ingrijorarilor care apar atunci cand au in grija un copil cu autism.

Parintii trebuie sa intrebe medicul psihiatru sau sa contacteze asociatiile care se ocupa de copiii cu autism pentru a invata tratamentul autismului si pentru a invata cum sa se descurce cu manifestarile copilului. S-a arata ca acest tip de antrenament reduce stresul membrilor familiei si imbunatateste functionarea copilului.
Intelegerea afectiunii si cunoasterea ei, a expectatiilor posibile, este o parte importanta in ajutarea copilului sa devina independent.
Este indicat ca parintii sa se informeze in legatura cu drepturile educationale ale copilului. Legile asigura anumite drepturi pentru copiii cu handicap, inclusiv al celor cu autism.
In plus, sunt anumite asociatii care asigura suport copiilor cu autism si familiilor acestora. Parintii sunt sfatuiti sa se intereseze si la serviciile de protectie a copilului.

Terapii specializate

Aceste cuprind:
- logopedie -
terapie ocupationala
- fiziokinetoterapie

Cel mai frecvent, medicamentele sunt folosite pentru tratamentul afectiunilor asociate, cum ar fi :
- depresia
- anxietatea
- hiperactivitatea
- comportamentele de tip obsesiv-compulsiv
NOUTATI

cantar masa corporala
Calculator Indice Masa Corporala

Dreptul de autor © Auto Accesorii Srl. Toate Drepturile Rezervate.

BLOG - Facut in casa

Viziteaza magazinul Atraktiv.ro pe ShopMania