Atraktiv.ro - Atractiv pentru tine, promotiile lunii martie
Utilizator neautentificat   | Acces cont   |    vezi coşul (gol)
CAUTA

Categorii produse

PRODUCATORI
EXERCITIILE FIZICE SI SANATATEA

Există persoane care să refuze ideea de a se menţine sănătoase? Nu credem… În schimb, sunt multe care nu ştiu să trăiască sănătos. O mare parte din populaţia României este sedentară. Cine are nevoie de exerciţii fizice? Toată lumea.
De mici învăţăm sau, cel puţin, ar trebui, diferite lucruri în şcoală, în familie, dar, spre surprinderea noastră, multe dintre ele nu-şi găsesc ecou în viaţa cotidiană.Există, însă, un ceva cu o mare utilitate practică şi care este, de cele mai multe ori, ignorat : exerciţiile fizice.
De-a lungul timpului mişcarea a luat diverse forme…de la sporturile practicate în Grecia Antică (lupte, box, alergări, întreceri cu care de luptă) şi pînă astăzi…cînd vorbim de fitness, body-building, jogging etc.

Studii amănunţite au arătat că există diferite perioade ale existenţei în care trebuie alese anumite tipuri de exerciţii fizice, care să menţină sănătatea:
* Copilăria (3-12 ani): trebuie să fie dominată de exerciţii fizice şi cât mai multă mişcare în aer liber. De multe ori acest lucru este privat de către părinţi, care pleacă de la ideea greşită că mişcarea dăunează
* Pubertatea (12-18 ani): sunt indicate jocurile de echipă. Acum se produce maturizarea sexuală, iar sedentarismul poate crea probleme precum dezvoltare fizică insuficientă sau nearmonioasă
* Adolescenţa (18-25 ani): începînd cu această perioadă tînărul trebuie îndrumat spre sălile de fitness profesioniste. Activitatea fizică va contribui într-o mare măsură la modelarea aspectului fizic şi e ştiut faptul că acum cel mai important pentru un adolescent e felul în care arată ( imaginea sa)
* Adultul (25-50 ani): exerciţiile fizice trebuie alese astfel încît să dezvolte corpul într-un mod armonios, dar în acelaşi timp să nu suprasolicite organismul. Persoanele peste 50 ani pot continua sau chiar începe activitatea fizică, sub îndrumarea unor specialişti, chiar dacă nu au avut o viaţă „sportivă”

Efectele exerciţiilor fizice:
* Aparatul cardio-vascular: diminuarea riscurilor de dezvoltare a bolilor coronariene, scăderea tensiunii arteriale la persoanele hipertensive
* Diabetul zaharat tip II: scăderea riscului de apariţie a acestei boli cronice, cu multiple complicaţii
* Obezitatea: în paralel cu o alimentaţie echilibrată previne şi ajută la diminuarea ţesutului adipos
* Exerciţiile fizice regulate sunt un element indispensabil pentru contracararea eficientă a stressului
* Stimulează intelectul şi ajută la diminuarea anxietăţii şi simptomelor depresive
* Reduce în proporţie de 40% incidenţa cancerului, mai ales a celui de sîn, colon, prostată, uter, plămîni
* Stimulează dezvoltarea masei osoase în copilărie şi adolescenţă şi ajută la menţinerea masei osoase în perioada maturităţii
* Exerciţiile fizice regulate le ajută pe femeile aflate la menopauză să treacă mai uşor peste manifestările neplăcute ce pot apare în această perioadă (bufeuri, depresie)
* Sportul şi …longevitatea: persoanele care practică sistematic exerciţii fizice trăiesc mai mult decît persoanele sedentare
Nu uitaţi că puteţi începe chiar de astăzi şi nu de mîine sau de la 1 ale lunii următoare, cum probabil ne-am păcălit chiar pe noi de multe ori. Cum?
- cu o plimbare zilnică de minim 30 min.
- urcaţi scările la etajele superioare evitînd liftul
- coborîţi cu 2 staţii mai devreme din mijloacele de transport
- găsiţi cîteva ore săptămînal pentru a merge să faceţi un sport sau la o sală de fitness; sigur vă veţi simţi bine, mai ales dacă sunteţi şi cu un grup de prieteni
În unele cazuri este necesar un control medical înaintea începerii unui program de exerciţii fizice: bărbaţi după vîrsta de 40 de ani, femei după vîrsta de 50 ani, persoane cu boli cronice
Nu numai ca te ajuta sa-ti pastrezi sanatatea, dar activitatea fizica te ajuta sa ai mai multa incredere in tine, sa invingi depresia si lista poate continua. Poti beneficia de aceste avantaje indiferent de varsta, sex sau abilitati fizice.

Iata cateva dintre beneficiile pe care ti le poate aduce activitatea fizica.
1. Exercitiile fizice iti imbunatatesc starea de spirit

Ai nevoie de relaxare dupa o zi stresanta? O vizita la sala de gimnastica sau o plimbare de 30 de minute te poate ajuta sa te calmezi. In timpul exercitiilor fizice se produc anumite reactii chimice la nivelul creierului in urma carora te vei simti relaxat. De asemenea antrenamentele regulate te pot ajuta sa arati si sa te simti mai bine, iar astfel vei capata mai multa incredere in tine. Activitatile fizice te ajuta si sa reduci depresia si anxietatea.
2. Exercitiile fizice lupta impotriva afectiunilor cronice

Iti faci griji in privinta bolilor de inima? Iti doresti sa previi osteoporoza? Exercitiile fizice pot fi solutia. Activitatile fizice facute in mod regulat te ajuta sa previi sau sa lupti cu hipertensiunea. Si colesterolul tau va avea de castigat. Exercitiile fizice duc la cresterea lipoproteinelor cu densitate inalta (HDL sau colesterolul "bun"), in timp ce lipoproteinele cu densitate joasa vor scadea (LDL sau colesterolul "rau"). Si lista nu se incheie aici. Activitatea fizica te poate ajuta sa previi diabetul de tip 2, osteoporoza si anumite tipuri de cancer.
3. Exercitiile fizice te ajuta sa iti controlezi greutatea
Vrei sa scapi de cateva kilograme? Nu mai lenevi pe canapea si iesi la o plimbare. Prin miscare arzi calorii. Odata cu intensitatea antrenamentelor creste si numarul de calorii de care scapi.
Nu trebuie sa sacrifici mult timp pentru exercitii. De exemplu poti renunta la lift si poti urca scarile. Poti profita de pauza de masa pentru o mica plimbare. Poti face cateva abdomene in timpul reclamelor de la televizor. Sau mai bine inchide televizorul si iesi la o mica plimbare. Antrenamentele de la sala sunt foarte bune pentru corpul tau, dar si activitatile din timpul zilei te pot ajuta sa scapi de kilograme.
4. Exercitiile fizice dau forta inimii si plamanilor tai

Exercitiile fizice aduc oxigen si nutrienti tesuturilor. Activitatea fizica ajuta la o functionare mai buna a sistemului cardiovascular. Iar cand inima si plamanii functioneaza mai bine, vei capata mai multa energie.
5. Exercitii fizice pentru un somn linistit

Un somn linistit in timpul noptii iti poate imbunatati puterea de concentrare si starea de spirit. Iar exercitiile fizice reprezinta uneori secretul unui somn linistit. Activitatile fizice din timpul zilei te pot ajuta sa adormi mai repede si sa ai un somn profund. Pentru cei care au probleme sa adoarma este recomandat sa programeze antrenamentele dupa-amiaza, tarziu (cu 5 - 6 ore inainte de a merge la culcare).
6. Exercitiile fizice iti pot imbunatati viata sexuala

Esti prea obosit/a pentru sex? Sau nu te simti in forma pentru a te bucura de aceasta activitate? Exercitii fizice pot fi solutia.
Antrenamentele efectuate regulat iti pot imbunatati imaginea de sine si te pot energiza, lucru ce poate avea un efect pozitiv asupra vietii sexuale. Activitatea fizica iti imbunatateste circulatia, ceea ce duce la o viata sexuala plina de satisfactii. Iar barbatii care se antreneaza in mod regulat sunt mai putin predispusi la probleme erectile, in special pentru cei cu o varsta inaintata.
7. Exercitiile fizice pot fi... distractive!

Te intrebi ce sa faci sambata dupa-amiaza? Iti doresti o activitate pentru intreaga familie? Raspunsul: activitati fizice.
Exercitii fizice nu trebuie sa fie o povara. Inscrie-te la cursuri de dans. Insoteste-ti copiii pe terenul de joaca. Planifica un meci de fotbal impreuna cu vecinii. Gaseste o activitate care sa-ti faca placere si distreaza-te. Daca te plictisesti, schimb-o cu alta noua. Important este sa faci miscare.
NOUTATI

cantar masa corporala
Calculator Indice Masa Corporala

Dreptul de autor © Auto Accesorii Srl. Toate Drepturile Rezervate.

BLOG - Facut in casa

Viziteaza magazinul Atraktiv.ro pe ShopMania