Atraktiv.ro - Atractiv pentru tine, promotiile lunii martie
Utilizator neautentificat   | Acces cont   |    vezi coşul (gol)
CAUTA

Categorii produse

PRODUCATORI
INSOMNIA - TRATATA NATURIST

In clasificarea internationala a tulburarilor de somn sunt peste 80 de cauze ale insomniei, care au mult peste 80 de tratamente complet dependente de diagnostic sau de cauza insomniei. Un exemplu de cauza a insomniei este apneea obstructiva de somn, boala in care respiratia bolnavului se opreste in somn. Daca in cazul unui astfel de bolnav, se administreaza din neatentie un sedativ obisnuit pentru a trata insomnia asociata cu anxietatea, acesta poate ajunge chiar si la deces, pentru ca sedativele obisnuite sunt inhibitoare ale centrilor nervosi respiratori
Atunci cand adormim usor, dar ne trezim frecvent in timpul noptii si nu mai putem adormi, ce putem face? Inainte de a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa avem in vedere istoricul complet al bolnavului, al somnului si al trezirilor din timpul noptii, deoarece cauzele intreruperii somnului sunt multiple. Pentru inceput, va recomandam sa tineti un jurnal "de somn" in care sa va notati orele de culcare, orele la care va treziti in timpul noptii, orele dormite pe noapte, cate ore si de cate ori dormiti in timpul zilei si cum va simtiti in timpul zilei. De cele mai multe ori, un astfel de jurnal, va permite sa va "autovindecati", prin descoperirea unor cauze evidente ale intreruperii somnului (de exemplu 1-2 ore de somn in timpul zilei, de 2 ori pe zi). Daca insomia persista in ciuda recomandarilor (bazate pe datele obtinute cu ajutorul jurnalului), care includ o ora de culcare regulata, ora de trezire regulata, cel putin 7-9 ore de somn pe noapte, evitarea noptilor "albe" si a dormitului in timpul zilei, atunci trebuie sa consultati un specialist, care prin analiza atenta a jurnalului si a examenul fizic complet, poate descoperi cauzele insomniei si recomandarea unui tratament adecvat.

Daca exista indoieli asupra diagnosticului, se recomanda un studiu al somnului pe timpul noptii, o polisomnografie urmata de un numar de teste ale latentei somnului, acesta fiind un mod de a determina cat de somnoroasa este o persoana. Polisomnografia pune diagnosticul si permite inceperea tratamentului specific.

Apneea de somn

Sunt persoane care sforaie in timpul noptii si se trezesc la fiecare 1-5 minute. In acest caz se suspecteaza apneea de somn sau sindromul de rezistenta crescuta la flux al cailor respiratorii superioare. Se recomanda studiul somnului pe timpul noptii in care se urmareste:
- daca bolnavului i se opreste sau nu respiratia, cat de sever este sforaitul si de cate ori trezeste bolnavul din somn in timpul noptii
- cat de scazut este nivelul oxigenului in momentul in care bolnavului i se opreste respiratia si reactia inimii la nivelul scazut de oxigen
- daca bolnavul se trezeste din cauza apneei sau a sforaitului.

In cazul in care se descopera intreruperea semnificativa a respiratiei in timpul somnului, este recomandata terapia cu presiune continua pozitiva in caile respiratorii (PCPR) pe durata somnului. Aceasta terapie trebuie initiata intr-o clinica specializata pentru a se asigura preintampinarea si rezolvarea tuturor evenimentelor majore.

Weekend-ul este o perioada libera a fiecarei persoane. Este posibil ca duminica seara, psihologic, sa ne gandim cu groaza la saptamana care urmeaza. In cazul pacientilor cu dificultati la adormire in special duminica seara, specialistii folosesc terapii psihodinamice care includ terapia de relaxare progresiva, terapia de control al stimulilor, modificari comportamentale, terapii cognitive, hipnoza si unele remedii simple, cum ar fi o cana cu lapte inainte de culcare.

Alte circumstante ce pot fi urmate de insomnie
Exista insa si alte circumstante ce pot fi insotite de insomnie: nevrozele, toxicomaniile minore (cafea, cacao, pepsi, cola) sau medicamentoase, ori profesiile ce presupun dereglarea cronica a ritmului somn-veghe.
Exista, desigur, o serie de masuri ce se impun pentru prevenirea insomniei: mentinerea unui program de viata cat mai ordonat, evitarea suprasolicitarilor de tot felul, a sedentarismului, relaxarea inainte de culcare etc. In acelasi timp, nu se va recurge la somnifere din proprie initiativa, mai ales ca fiecare insomnie isi are particularitatile ei si doar medicul este in masura sa stabileasca medicamentatia.

Recomandari generale

* Evitarea la masa de seara a unor alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vinat, mazarea, fasolea, orezul, ouale, brinzeturile fermentate.
* Cina nu trebuie sa fie nici prea usoara (foamea ne trezeste), nici prea grea.
* Ea trebuie sa contina proteine (carne de peste sau de pasare) si calciu (lactate), care au proprietati sedative.
* Seara trebuie sa ne ferim de alimente diuretice si de excitante cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare si coca-cola.
* Foarte indicat este sa bem un pahar de lapte cald (daca este posibil, de capra)
* Este bine de asemenea ca seara sa ne destindem cu o muzica placuta, cu o lectura usoara sau cu o plimbare lunga de 40-60 de minute.
* Seara, inainte de culcare, se vor face timp de citeva minute bai de aer in fata ferestrei deschise. Se va face un dus caldut sau rece cu 20-30 de minute inainte de culcare, dar in nici un caz fierbinte (in cazul in care va treziti in timpul noptii, puteti sa va frecati energic pe tot corpul cu un prosop inmuiat in apa rece).
* Imbracamintea pentru dormit va trebui sa fie cat mai lejera, iar camera bine aerisita inainte de culcare.
* Se vor respecta cu strictete orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi.
* Daca este posibil, se vor folosi perne in care se introduc conuri de hamei, fin, frunze de sulfina, roinita.

Plante medicinale utilizate
* Ciubotica cucului (Primula officinalis): infuzie din 15 g de flori la un pahar de apa clocotita.
* Se da in clocot, dupa care se lasa sa se raceasca si se strecoara.
* Se ia cate o lingura, de 3-4 ori pe zi, cu 30 de minute inainte de culcare.
* Hameiul (Humulus lupus): infuzie dintr-o lingura de conuri de hamei (se aduna toamna) la 200 ml de apa clocotita. Se bea seara, inainte de culcare. Se mai poate pregati de asemenea un ceai din 15 conuri de hamei la 500 ml de apa. Se beau 2-3 cesti pe zi.
* Macul (Papaver rhoeas): infuzie dintr-o lingurita de planta la 200 ml de apa clocotita. Se iau 1-2 linguri cu 30 de minute inainte de culcare.
* Mararul (Anethum graveolens): infuzie dintr-o lingura de seminte de marar (sau planta) la 300 ml de apa clocotita. Se beau cite 100 ml, de 3 ori pe zi.
* Maghiranul (Majorana hortensis): infuzie dintr-o lingura de planta la 300 ml de apa clocotita. Se beau 1-2 cani pe zi.
* Odoleanul (Valeriana officinalis): infuzie dintr-o lingurita de planta la 200 ml de apa clocotita. Se iau 2-4 linguri seara, inainte de culcare. Se mai poate prepara de asemenea si o tinctura dintr-o parte de planta si 5 parti alcool de 70 la suta. Se iau cite 30-40 de picaturi seara, cu 30 de minute inainte de culcare. Pentru a mari actiunea sedativa si calmanta, odoleanul se asociaza cu musetel, menta, levantica.
* Paducelul (Crataegus monogyva): infuzie dintr-o lingurita de planta la 200 ml de apa clocotita. Se beau cite 2 cani pe zi.
* Porumbarul (Prunus spinosa): infuzie dintr-o lingurita de flori la 250 ml de apa clocotita. Se beau 2-3 ceaiuri pe zi.
* Ruscuta (Adonis vernalis): infuzie dintr-o lingurita de planta la 250 ml de apa clocotita. Se lasa 30 de minute, dupa care se strecoara. Se iau 2-3 linguri seara, inainte de culcare.
* Salcia (Salix alba): decoct din 10 g de coaja maruntita la 200 ml de apa. Se fierbe 20 de minute, dupa care se strecoara. Se iau 3-4 linguri pe zi.
* Sulfina (Melilotus officinalis): infuzie dintr-o lingurita de flori la 200 ml de apa clocotita. Se beau 1-2 ceaiuri pe zi.
* Sovarful (Origanum vulgare): infuzie din 2 lingurite de planta la 200 ml apa clocotita. Se bea cate 1/2-1 pahar pe zi. In caz de insomie se poate spala capul cu infuzie de sovarf: infuzie dintr-o mina de sovarf la 3 l de apa clocotita. Se lasa sa se raceasca 1-2 ore, apoi se spala capul.
* Talpa gastei (Leonorus cardiaca): infuzie din 3 linguri de planta la 300 ml de apa clocotita. Se iau 2 linguri seara, inainte de culcare.
* Teiul (Tilia platyphyllos): infuzie din 2 lingurite de flori la 200 ml de apa clocotita. Se beau 2 ceaiuri pe zi, indulcite cu miere.
* Urzica moarta (Lamium album): infuzie dintr-o lingurita de planta maruntita la 250 ml de apa clocotita. Se lasa 15-20 de minute, dupa care se strecoara. Se beau 1-2 ceaiuri pe zi.

Va mai putem recomanda produsele naturiste Bien Dormir cu melatonina sau valeriana.

Insomnia reprezinta termenul medical care defineste dificultatea de a adormi sau de a mentine un somn linistit.

Insomnia poate include:

- dificultatea de a adormi (sunt necesare mai mult de 45 de minute de la asezarea in pat pentru a adormi);
- trezirea frecventa pe timpul noptii si inabilitatea de a reveni in somn;
- trezirea foarte matinala;
- senzatia de oboseala dupa o noapte de somn;

In mod normal, insomnia nu este o problema decat daca provoaca senzatia de slabiciune/oboseala pe parcursul zilei; din pacate, tratamentele la domiciuliu amelioreaza ocazional insomnia.
Insomnia ocazionala poate fi provocata de galagie, temperaturile ridicate, schimbarea locului de odihna, schimbari ale stilului de viata sau ale programului de somn - serviciu cu program de noapte. Insomnia mai poate fi cazuata si de situatii temporare de stres, cum ar fi evenimentele traumatizante, sau anumite deadline-uri. Insomnia ocazionala dispare odata cu evenimentele care au determinat-o.

Insomnia de scurta durata persista de la cateva nopti la maxim cateva saptamani si este provocata de situatii stresante.

Insomnia de termen lung, poate dura mai mult de cateva luni si poate fi determinata de:
- Inaintarea in varsta; insomnia este mai frecventa in randul adultilor cu varste peste 60 de ani;
- Probleme de natura psihica, cum ar fi anxietatea, depresia sau delirul.
- Administrarea de medicamente; multe dintre medicamente - cu sau fara prescriptie medicala, au efecte negative asupra somnului;
- Durerea cronica, care apare de regula in urma unei injurii majore sau a unei boli, cum ar fi zona zoster sau durerile de spate;
- Alte probleme de sanatate, cum ar fi astmul, bolile arterelor coronare sau bronhopneumopatia obstructiva cronica;
- Alcoolul sau abuzul de substante interzise;
- Fumatul pasiv sau activ;
- Consumarea de lichide sau alimente care contin cafeina (cafea, ceai, ciocolata) sau bauturi corbogazoase (Cola, Pepsi, etc).
NOUTATI

cantar masa corporala
Calculator Indice Masa Corporala

Dreptul de autor © Auto Accesorii Srl. Toate Drepturile Rezervate.

BLOG - Facut in casa

Viziteaza magazinul Atraktiv.ro pe ShopMania