Atraktiv.ro - Atractiv pentru tine, promotiile lunii martie
Utilizator neautentificat   | Acces cont   |    vezi coşul (gol)
CAUTA

Categorii produse

PRODUCATORI
REMEDII NATURISTE PENTRU OSTEOPOROZA

Chiar daca nu figureaza printre primele cauze de deces, osteoporoza este o afectiune de temut. Daca la început se manifesta doar prin încovoierea spatelui, cu timpul pot aparea complicatii tot mai invalidante, cum este de ex. fractura de col femural. Vestea buna este ca osteoporoza este o boala tratabila, dar mai ales prevenibila.
Numele bolii provine din latina si înseamna "os poros". Tesutul osos este un tesut viu, în care are loc permanent atât depunere de os cât si pierdere de os. Dupa vârsta de 35 de ani, pierderea de os depaseste depunerea. Când acest proces este accelerat, oasele devin tot mai fragile (chiar daca la exterior pot parea solide) si structura lor se aseamana tot mai mult cu a unui burete cu gauri mari în interior.

Factori de risc pt osteoporoza
1. Sexul feminin - de patru ori mai multe femei decât barbati sufera de osteoporoza .
2. Osteoporoza afecteaza si alti membri ai familiei - boala are si o componenta ereditara.
3. Constitutia subtire - oasele au din start o densitate mai mica.
4. Întreruperi ale ciclului menstrual - osteoporoza afecteaza foarte adesea femei aflate în post-menopauza, dar riscul creste chiar si în situatia unor boli sau exercitii fizice foarte intense care întrerup temporar ciclul menstrual.
5. Interventii chirurgicale - gastrectomii (înlaturarea unei portiuni din stomac) sau histerectomii totale. Acestea afecteaza absorbtia sau utilizarea calciului de catre organism.
6. Anumite tratamente medicamentoase - de ex. tratamente de lunga durata cu unele medicamente anti-inflamatorii (steroidiene - de ex. diprofos) si anti-epileptice, sau excesul de hormoni tiroidieni. Aceste tratamente se vor efectua numai sub controlul strict al medicului.
7. Alti factori de risc - fumatul, consumul de alcool, etc. Fumatul pare sa blocheze capacitatea estrogenilor de a proteja oasele, iar alcoolul poate bloca absorbtie calciului si reduce cresterea osoasa.

Majoritatea oamenilor nu-si dau seama ca ceva nu e în regula cu oasele lor decât când ceva se rupe. Osteoporoza îsi anunta prezenta în cele din urma prin scaderea în înaltime datorita încovoierii spatelui si prin fracturi osoase. Daca aveti risc crescut, puteti efectua un test de determinare a densitatii si grosimii osoase. Este un test nedureros, lipsit de riscuri, dar care necesita echipament de specialitate. Pe baza rezultatului, medicul poate estima probabilitatea fracturilor si va poate ajuta sa le preveniti. Fie ca doriti sa preveniti aparitia osteoporozei sau sa opriti evolutia ei, sfatul este acelasi: hraniti-va corect si pastrati-va forma fizica.

Alimentatia este foarte important pentru prevenirea si stoparea osteoporozei în special în prima parte a vietii. Este vital ca tinerii sa aiba un aport adecvat de calciu. Osul pierdut mai târziu nu mai poate fi recuperat oricât s-ar creste aportul de calciu. Pentru persoanele adulte se recomanda un aport de cca. 800 mg calciu/zi, iar pentru barbatii trecuti de 65 de ani si pentru femeile în postmenopauza 1500 mg/zi. Laptele degresat, pasteurizat sau fiert este bogat în calciu, dar acesta se absoarbe în cantitate redusa. Produsele vegetale bogate în calciu sunt cerealele integrale, semintele, legumele de culoare verde închis. Daca dieta este saraca în calciu, se poate folosi un supliment.

Este necesara expunerea la soare pentru formarea vitaminei D la nivelul pielii. Aceasta vitamina creste absorbtia calciului din intestin. În intervalul martie - octombrie, o expunere de 15 minute a pielii fetei si mâinilor de 3-4 ori/saptamâna este suficienta pentru a obtine întregul necesar de vitamina D. În schimb, în perioada noiembrie - februarie, în tara noastra lumina solara este prea slaba pentru a acoperi necesarul. Având în vedere ca vitamina D se gaseste numai în alimente de origine animala, în acest interval aportul din aceasta vitamina va fi asigurat fie din produse lactate (un pahar de lapte degresat asigura 50% din necesarul zilnic), fie din suplimente vitaminice.

Exercitiul fizic regulat - oricât de putin chiar - ajuta la mentinerea densitatii osoase si în plus întareste sistemul muscular si scade astfel riscul caderilor. Desi nu exista o reteta buna pentru toata lumea, exista câteva reguli generale:
Cele mai indicate sunt exercitiile antigravitationale, care presupun purtarea unor greutati - de ex. mersul pe jos, urcarea scarilor, chiar si simpla ridicare din pat si statul în picioare câteva ore pe zi. Înotul este mai putin eficient, dar e oricum mai bun decât nimic.
Daca suferiti deja de osteoporoza, nu efectuati exercitii care cresc riscul de fractura. Evitati exercitiile care suprasolicita coloana vertebrala, cum este gimnastica aerobica intensa, saritul cu coarda, sau joggingul. Nu faceti nici genoflexiuni, exercitii de flexie a trunchiului pe coapse sau alte exercitii care arcuiesc spatele. Evitati saritul pe saltele elastice, exercitiile pe suprafete alunecoase pentru a evita caderile. Evitati miscarea de adductie a picioarelor, întrucât ea poate duce la fracturarea unui col femural slabit.

Osteoporoza slabeste oasele si acestea se fractureaza mult mai usor. Iata câteva masuri de prevenire a acestei situatii nedorite.
* Reduceti riscul de cadere la domiciliu. Montati balustrade solide la toate scarile, precum si mânere de care sa va puteti prinde la baie. Acoperiti podeaua alunecoasa cu covoare sau mocheta. Tineti casa în ordine si înlaturati obiectele cazute pe jos, mai ales bucatile de sfoara, ata, cabluri electrice, de telefon, etc. Montati telefoane în cât mai multe încaperi pentru ca ajutorul sa fie cât mai usor de solicitat în cazul unui accident.
* Echipati-va cu îmbracaminte si încaltaminte care confera siguranta maxima. Purtati încaltaminte care sprijina bolta plantei si cu talpi nealunecoase, dar feriti-va de talpile din cauciuc (tenisi) pentru ca sunt atât de aderente încât va pot dezechilibra. Aveti grija ca hainele, capoatele si paltoanele sa fie suficient de scurte ca sa nu va faca sa va împiedicati când urcati scarile.
* Pastrati-va echilibrul. Daca ati observat ca nu aveti siguranta în timpul mersului, folositi un baston. Puneti articolele de bucatarie cât mai la îndemâna.
* Controlati-va auzul si vederea. Daca este cazul, folositi ochelari si aparat auditiv. Iluminati cât mai bine întreaga casa.
* În caz de cadere. Miscati-va încet si evitati sa fortati bratul sau piciorul la care v-ati lovit. Daca banuiti ca s-a produs o fractura, nu va miscati si nu permiteti nimanui sa va miste pâna la sosirea ajutorului medical.

Boala este o consecinta a reducerii cantitative a masei osoase, ce duce la modificarea arhitecturii oaselor, acestea devenind din ce in ce mai subtiri, cu interiorul moale si poros, de unde si numele bolii.
Aceasta stare patologica se caracterizeaza deci printr-o cantitate atat de scazuta de material osos, incat fractura se produce chiar si atunci cand osul este supus la o forta minima, de exemplu o alunecare in casa ori pe gheata, cele mai grave fiind fracturile de bazin, de coloana vertebrala ori col femural (sold).
Pe toata durata vietii se desfasoara un proces continuu, imperceptibil, de remodelaj osos, la care iau parte doua tipuri de celule: unele care distrug si altele care depun material osos.
In remodelarea unui os, femeia pierde 50% din partea spongioasa si 35% din cea corticala, in timp ce barbatul pierde 35%, respectiv 19%.
Aceasta rarefiere incepe dupa 35-40 de ani, accentuandu-se la menopauza, pe o perioada de 10 ani, cand pierderea este de 1-2%, fata de doar 0,3% in rest.
Dramatica de-a dreptul este reducerea masei osoase in cazul inlaturarii ovarelor, cand se pierde 12% material osos in primii doi ani de la operatie.

Osteoporoza poate afecta insa si femeile mai tinere, varstnicii si adultii carora le creeaza un mare risc de fracturi, cu grad mai ridicat de dificultate in vindecare. Se poate spune ca osteoporoza este o boala ce rezulta din tulburarea mecanismului de remodelare a osului, cand se resoarbe mai multa substanta osoasa si se depune in loc mai putina.
Aportul de calciu este foarte important pentru prevenirea si stoparea osteoporozei, mai ales ca osul pierdut nu mai poate fi recuperat, oricit ar creste cantitatea de calciu ingerata.
Pentru adulti se recomanda un aport de circa 1.000 mg calciu/zi, iar pentru femeile aflate in postmenopauza si barbatii trecuti de 65 de ani, acesta va fi de 1.500 mg/ zi.
Laptele pasteurizat, degresat sau fiert este o foarte buna sursa de calciu, la fel cerealele integrale, soia, sardinele, semintele de floarea-soarelui, alunele, nucile, fasolea uscata, legumele de culoare verde.
Daca dieta este saraca in calciu, se pot folosi suplimente.
Administrarea zilnica a unei combinatii de calciu, magneziu, vitamina D si bor poate preveni osteoporoza.
Exista de asemenea o relatie pozitiva intre aporturile alimentare in zinc, magneziu, potasiu, fibre si vitamina D si masa osoasa.
Micronutrimentii prezenti in fructe si legume au un efect benefic asupra calitatii oaselor.
Studiile au aratat ca femeile care in copilarie au consumat multe fructe (1-4 ori pe zi) au densitatea osoasa mai buna la nivelul colului femural decit celelalte.
Practicarea exercitiilor fizice in mod regulat, mersul pe jos ajuta la mentinerea densitatii osoase, intarind in acelasi timp muschii, ceea ce previne riscul caderilor.
Joggingul, gimnastica aerobica solicita coloana vertebrala si de aceea nu sint indicate.

Pentru prevenirea si tratarea osteoporozei va recomandam urmatoarele produse naturiste:

-OSTEOPROTECT
-GERMODERIVAT DE PIN
-OSTEOZONE
-CARTILAJ DE RECHIN
-OSTEOCALCIN
-OSTEOFORT
-DEER ANTLER
-CALCIUM COMPLEX BONE FORM


Toate aceste produse 100% naturale le puteti gasi pe site-ul nostru www.sanatate100.ro
NOUTATI

cantar masa corporala
Calculator Indice Masa Corporala

Dreptul de autor © Auto Accesorii Srl. Toate Drepturile Rezervate.

BLOG - Facut in casa

Viziteaza magazinul Atraktiv.ro pe ShopMania